سهمیه بازیکنان خارجی در لیگ برتر فوتبال ایران افزایش یافت!

تهران، 30 تیر 1403: در پی تصمیم‌گیری جدید مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ایران، سهمیه بازیکنان خارجی در لیگ برتر فوتبال ایران برای فصل پیش رو، درست مانند فصل گذشته، 5+1 نفر باقی خواهد ماند.

این خبر پس از چند روز بحث و گفتگو در خصوص سهمیه بازیکنان خارجی در لیگ برتر فوتبال ایران منتشر شد. پیش از این، کارگروه ساماندهی نقل و انتقالات دستورالعملی را منتشر کرده بود که در آن سهمیه بازیکنان خارجی تیم‌های لیگ برتری به پنج بازیکن کاهش یافته بود.

کاهش سهمیه خارجی، با مخالفت برخی از باشگاه‌ها، به خصوص استقلال، روبرو شد. این باشگاه با ارسال نامه‌ای به مهدی تاج، خواستار افزایش سهمیه مذکور شده بود.

با توجه به اینکه نمایندگان ایران باید در لیگ نخبگان آسیا به مصاف تیم‌های قدرتمند آسیایی بروند، افزایش سهمیه خارجی می‌تواند به تقویت تیم‌های ایرانی در این رقابت‌ها کمک کند.

مهدی تاج در توضیح این تصمیم گفت: “ما چند قانون خوب را تصویب کردیم. یکی از آنها این است که سهمیه بازیکنان خارجی تمامی باشگاه‌ها، از 4+1 به تعداد 5+1 تغییر پیدا کند. این یعنی به همه تیم‌ها کمک کرده‌ایم تا بتوانند یک بازیکن خارجی اضافه شود و کار درست این است که این قانون برای همه تیم‌هاست.”

رئیس فدراسیون فوتبال ایران همچنین در خصوص قانون حضور 60 درصدی بازیکنان خارجی در مسابقات گفت: “من با صحبت‌های آقای قنبرزاده موافقم که بازیکنان خارجی باید حداقل در 60 درصد بازی‌ها به میدان بروند. شما می‌دانید که مربیان بعضی اوقات بازیکنان 20 تا 30 دقیقه‌ای جذب می‌کنند و می‌گویند شاید این بازیکن در همین مدت زمان، گلزنی کند یا پنالتی بگیرد.”

او ادامه داد: “در نتیجه نمی‌توان انتظار داشت که یک بازیکن خارجی حتما 90 دقیقه بازی کند. پس این اصلاح درستی است که بگوییم یک بازیکن خارجی باید حداقل در 60 درصد بازی‌ها به میدان برود و نه در 60 درصد دقایق کل فصل.”

جدیدترین اخبار ورزشی را در باشگاه خبری ورزشکاران ایران مطالعه نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *