تساوی پرهام مقصودلو در دور پنجم‌ لیگ جهانی شطرنج

## پرهام مقصودلو در دور پنجم لیگ جهانی شطرنج به تساوی رسید

پرهام مقصودلو، شطرنج‌باز برتر ایران، در دور پنجم رقابت‌های لیگ جهانی شطرنج در لندن، مقابل تیمی از “American Gambits” قرار گرفت و در یک نبرد نفس‌گیر با نتیجه ۴-۲ مغلوب شد.

مقصودلو در این دیدار با یو یانگی، استاد بزرگ چینی و دارنده رتبه بین‌المللی ۲۷۱۱ به مصاف رفت. این بازی که با تساوی به پایان رسید، برای هر دو طرف یک امتیاز به ارمغان آورد.

مقصودلو در این بازی از دفاع سیسیلی استفاده کرد و در حرکت ۸۴ با کیش دائم، حریف را به تساوی مجبور کرد. این در حالی است که او در دور اول و چهارم این رقابت‌ها، مقابل حریفان خود شکست خورده بود.

مقصودلو در دور دوم و سوم با غلبه بر حریفان خود، به ترتیب ۳ و ۴ امتیاز کسب کرده بود.

تیم “Ganges Grandmasters”، که مقصودلو را به خدمت گرفته، اکنون در رده ششم جدول قرار دارد. یکی از دلایل عدم موفقیت تیم، عدم آمادگی ویس واناتان آناند هندی، قهرمان اسبق جهان و کاپیتان تیم است. آناند از ۵ بازی گذشته تنها یک امتیاز کسب کرده است.

رقابت‌های لیگ جهانی شطرنج از ۱۲ تا ۲۲ مهر در لندن با حضور ۶ تیم و در ۱۱ دور برگزار می‌شود. در این مسابقات، پیروزی با مهره سیاه ۴ امتیاز و پیروزی با مهره سفید ۳ امتیاز به همراه دارد. همچنین، برای هر بازی مساوی، یک امتیاز به هر دو بازیکن تعلق می‌گیرد.

لازم به ذکر است که این مسابقات، بدون احتساب پاداش زمانی برگزار می‌شود.

پایگاه خبری ورزشکاران ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *