قهرمان پارالمپیک توکیو امکان شرکت در مسابقات جودو را دارد؟

## وضعیت تیم جودو نابینایان و کم‌بینایان ایران در پارالمپیک پاریس

تیم ملی جودوی نابینایان و کم‌بینایان ایران، پیش از اعزام به پارالمپیک پاریس، با چالش‌هایی در مسیر آماده‌سازی مواجه بود. عدم حضور در مسابقات گرندپری گرجستان، به‌دلیل تصمیم ورزشکاران، سبب شد تا تمرکز تیم از مسیر اصلی خارج شده و در حاشیه قرار بگیرد.

در خصوص وضعیت وحید نوری، قهرمان جودوی ایران، علت عدم حضور وی در پارالمپیک پاریس، عدم تأیید مدارک پزشکی توسط فدراسیون جهانی جودو بود. وی برای حضور در مسابقات، نیازمند انجام مجدد کلاس‌بندی پزشکی بود که به دلیل محدودیت زمانی برای بارگذاری مدارک، فرصت لازم برای این امر فراهم نشد. با این حال، فدراسیون جودو ایران پیگیری‌های لازم را برای بررسی وضعیت نوری انجام داده و منتظر تصمیم نهایی فدراسیون جهانی است.

در خصوص تغییرات کادر فنی تیم جودو، رئیس فدراسیون نابینایان و کم‌بینایان ایران، بر این باور است که فعلا تا بررسی عملکرد تیم در پارالمپیک پاریس و تعیین مقصر احتمالی در سهل‌انگاری و کم‌کاری، حاج یوسف‌زاده در سمت سرمربی باقی خواهد ماند.

همچنین، تیم دوومیدانی در پارالمپیک پاریس، نتوانست به طور کامل انتظارات را برآورده کند و به رغم کسب ۵ مدال، مدال‌آوری مهدی اولاد و سجاد نیک‌پرست به اندازه کافی درخشان نبود.

تیم گلبال نیز، با وجود تلاش‌های صورت گرفته، به دلیل مشکلات روحی و روانی و فشارهای وارده نتوانست به اهداف تعیین شده دست پیدا کند.

باشگاه خبری ورزشکاران ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *