اپوزوسیون متحد شد/ ضربه سخت به لاپورتا در آستانه مجمع بزرگ

## لاپورتا در آستانه یک چالش بزرگ: حساب‌های بارسلونا زیر ذره‌بین

خوان لاپورتا، رئیس باشگاه بارسلونا، این شنبه با یک مجمع پر از چالش روبرو خواهد شد. در این جلسه، قرار است رأی‌گیری برای تأیید حساب‌های فصل گذشته برگزار شود. حساب‌هایی که نشان‌دهنده ضرری ۹۱ میلیون یورویی برای بارسلونا هستند. این ضرر ممکن است حتی بیشتر هم باشد، چرا که حسابرسان هشدار داده‌اند که کاهش ارزش بارسا ویژن ممکن است بیشتر از آنچه هیئت مدیره در پایان سال مالی اعلام کرده است، باشد.

مخالفان لاپورتا در تلاشند تا اعضای مجمع که به صورت آنلاین رأی خواهند داد، علیه این حساب‌ها رای دهند. چندین گروه از هواداران بارسلونا این هفته بیانیه ای منتشر کردند و از اعضای مجمع درخواست کردند تا به این حساب‌ها رأی منفی دهند. اگر این اتفاق بیفتد و رأی منفی تأثیرگذار باشد، این ضربه بزرگی برای لاپورتا خواهد بود.

این گروه‌های مخالف از مدیریت کنونی هیئت مدیره بارسلونا ناراضی هستند. در بیانیه این گروه‌ها آمده است: “این مدیریت نیاز به بهبود زیادی دارد. مدیریتی که تا به امروز با کمبود برنامه‌ریزی و دقت، عدم شفافیت وعده‌های داده شده و رفتار کم‌تحرک در ترویج مشارکت واقعی اعضای مشخص شده است”.

اعضا ابراز نگرانی کرده‌اند که حساب‌ها با واقعیت باشگاه همخوانی ندارند. براساس گزارشی که از حسابرس دریافت شده است، شرکت حسابرسی در گزارش خود استثنائی صادر کرده و اعلام کرده است که ضرر ها باید بیشتر باشد. زیرا ارزش بارسا ویژن بیش از حد بزرگنمایی شده و ۲۰۸ میلیون یورو سود که در آن زمان به حساب‌ها نسبت داده شده، با واقعیت همخوانی ندارد.

به همین دلیل، این گروه‌ها خواهان رد حساب‌های فصل ۲۰۲۳/۲۴ و بازنگری آن‌ها هستند. ویکتور فونت، نامزد سابق ریاست باشگاه، روز سه‌شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی به همین موضوع پرداخت.

او گفت: “از اعضا می‌خواهم که به تأیید بودجه رأی منفی دهند. ما همچنان همان الگوهای رفتاری را که در دوران بارتومئو مشاهده کردیم می‌بینیم. ما نمی‌دانیم چگونه ظرفیت عظیم بارسا را مدیریت کنیم. به همین دلیل ما را فریب می‌دهند. داستانی کاذب به ما می‌فروشند. در چهار سال گذشته، ۱۰۴۱ میلیون یورو بیشتر از درآمدمان هزینه کرده‌ایم”.

2092124
2086424

باشگاه خبری ورزشکاران ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *