برادران گرایی جذابیت کشتی فرنگی را بالا بردند/ همه شانس طلا دارند

## برادران گرایی: قدرت و اتحاد، رمز موفقیت در میدان جهانی

رسول جزینی، مربی با تجربه کشتی فرنگی، با اشاره به حضور تیم ملی در مسابقات جهانی اوزان غیر المپیکی در آلبانی، به “خبرنگار مهر” گفت: “رقابت ها با حضور تیم قدرتمند روسیه، از سطح بسیار بالایی برخوردار خواهند بود. اما ما نیز با اتکا به کشتی گیران توانمند و سابقه درخشان، با تمام قوا به میدان می رویم. خدا را شکر، همه کشتی گیران در شرایط بسیار خوبی قرار دارند و امیدواریم بهترین نتایج را کسب کرده و برای ایران مدال آور شوند.”

جزینی، با اشاره به ترکیب تیم اعزامی، در مورد هر یک از کشتی گیران توضیح داد: “پویا دادمرز در وزن 55 کیلوگرم، نشان داده است که یکی از مدعیان اصلی این وزن است و با توجه به توانایی بدنی و استعداد بالا، انتظار می رود که به موفقیت برسد. ایمان محمدی در وزن 63 کیلوگرم، نیاز به ارتقا مهارت های فنی در بخش خاک دارد و در حالت ایستاده می بایست از هر دو طرف حمله کند. با تمرکز بر این نکات ، او می تواند به نتایج قابل توجهی دست یابد.”

مربی سابق تیم ملی، در ادامه درباره محمدرضا گرایی، کشتی گیر پر افتخار کشورمان، گفت: “محمدرضا در وزن 72 کیلوگرم از توانایی های شگفتی ساز برخوردار است. با توجه به توانایی ها و استعداد او، رقابت های جهانی آلبانی، چالش بزرگی برایش محسوب نمی شود. اما باید به یاد داشت که هر مسابقه شرایط خاص خود را دارد. امیدوارم محمدرضا، با استفاده از تکنیک عالی و هوش بالا، به تمام پتانسیل خود برسد و به طور قطع من برای او جز طلای این مسابقات چیزی متصور نیستم.”

جزینی در مورد محمد علی گرایی، برادر محمدرضا، نیز گفت: “او با نگاه جدید به وزن 82 کیلوگرم آماده شده است. او در سال های گذشته شایستگی کسب طلای جهانی را داشت، اما متاسفانه به آن نرسید. به نظر من این رقابت ها فرصت مناسبی برای او است تا به هدف خود برسد.”

در پاسخ به اینکه برخی به دلیل تغییر وزن برادران گرایی احتمال موفقیت آن ها را کم تر می دانند، جزینی گفت: “این دو موضوع به طور کامل جدا از هم هستند. قابلیت های فنی این دو برادر در جهان معروف است و حتی اتحادیه جهانی کشتی نیز بر این موضوع تاکید کرده است که توانایی فنی آن ها به جذابیت و محبوبیت کشتی افزوده است. بنابراین تغییر وزن و حتی غیبت چند ساله محمدعلی در میادین، هیچ مانعی در راه موفقیت این دو برادر نخواهد بود. هوش بالا و تکنیک فنی آن ها به آن ها در موفقیت کمک خواهد کرد.”

مربی کشتی فرنگی با اشاره به سطح عالی کشتی فرنگی ایران گفت: “کشتی گیران ما در المپیک پاریس به دو طلا و یک نقره و برنز رسیدند و این نتیجه نشان می دهد که سطح کشتی فرنگی ایران بسیار بالاست و هر کشتی گیری که صاحب دوبنده تیم ملی شود قابلیت کسب مدال جهانی را دارد. برادران گرایی نیز بارها نشان دادند که از لحاظ قابلیت فنی و بدنی از همه حریفان خود پیش تر هستند و حتی قادر به کسب مدال طلا هستند.”

جزینی با تاکید بر اینکه تغییر وزن م مانع قابل توجهی برای آن ها نخواهد بود ، گفت: “محمدرضا در وزن 72 کیلوگرم نیز کشتی گرفته و حتی به دلیل کاهش وزن نداشتن ، بسیار موفق بود و فرق بزرگی نیست که این دو برادر در چه وزنی کشتی بگیرند. آن ها قابلیت فنی و جسمانی دارند و می توانند بسیار خوب ظاهر شوند.”

وی در پاسخ به این سوال که پیش بینی او از عملکرد تیم ملی کشتی فرنگی در مسابقات جهانی چیست، گفت: “من به همه آن ها امید کسب مدال طلا دارم. چرا که هر چهار نفر جزو بهترین ها هستند. آن ها قابلیت قرار گرفتن روی سکوی جهانی را دارند و امیدوارم شاهد آن نیز باشیم.”

پایگاه خبری ورزشکاران ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *