تبانی در پرتغال: بنفیکا از تمام مسابقات حذف می‌شود!

## بنفیکا در گرداب اتهامات: از تبانی تا حذف از مسابقات؟

باشگاه بنفیکا پرتغال به اتهام تبانی در بازی‌ها بین سال‌های 2016 تا 2019 تحت بررسی قرار گرفته است. این اتهامات، که از سوی دادستانی عمومی پرتغال مطرح شده‌اند، بنفیکا را برای سومین بار در سه سال اخیر به دادگاه می‌کشاند. باشگاه بنفیکا، با رد هرگونه تبانی، این اتهامات را بی‌اساس خوانده است.

در بیانیه‌ای رسمی، بنفیکا اعلام کرده است که با جدیت تمام از خود در برابر اتهامات دفاع خواهد کرد.

**اتهامات علیه بنفیکا:**

دادستانی عمومی بر این باور است که بنفیکا به باشگاه ویتوریا ستوبال امتیازات مالی اعطا کرده تا در مقابل این تیم به نتایج مطلوب دست پیدا کند.

لوئیس فیلیپه ویه‌را، مدیر سابق بنفیکا که تا سال 2021 این باشگاه را اداره می‌کرد، به عنوان متهم اصلی این پرونده شناخته شده است. ویه‌را در جولای 2021 به اتهام کلاهبرداری دستگیر شد.

**سرنوشت مدیران فعلی بنفیکا:**

در سال گذشته نیز مدیران فعلی بنفیکا به اتهام تقلب مالیاتی به دادگاه احضار شدند. دادستان عمومی اعلام کرد که این مدیران با استفاده از صورتحساب‌های جعلی، مبالغ هنگفتی را به جیب زده‌اند.

در تحقیقات جدید، اتهامات علیه روی کاستا، رئیس فعلی باشگاه بنفیکا، منتفی شده است، اما این ملی‌پوش سابق پرتغالی برای شهادت در دادگاه فراخوانده خواهد شد.

**عواقب احتمالی:**

روزنامه کوریره دا مانیا گزارش داده است که دادستانی عمومی درخواست کرده تا بنفیکا از تمام مسابقات ورزشی حذف شود! این خبر در حالی منتشر می‌شود که بنفیکا با 38 قهرمانی در لیگ و دو قهرمانی در جام باشگاه‌های اروپا، موفق‌ترین باشگاه پرتغال محسوب می‌شود.

2095366

باشگاه خبری ورزشکاران ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *