جنجال در دهکده المپیک؛ از غذای بی‌کیفیت تا آلودگی آب سن

بازی‌های المپیک پاریس 2024 در حالی با شکوه و عظمت آغاز شده است که انتقادات جدی از شرایط دهکده المپیک و کیفیت خدمات ارائه شده به ورزشکاران به گوش می‌رسد. آدام پتی، قهرمان شنای بریتانیایی، یکی از منتقدان اصلی بوده و از کیفیت پایین غذا و کمبود امکانات در دهکده ابراز نارضایتی کرده است.

پتی با انتقاد از کمیت و کیفیت غذا، آن را برای ورزشکاران در سطح المپیک نامناسب دانسته است. به گفته او، کمبود گزینه‌های پروتئینی، صف‌های طولانی و نبود سیستم نوبت‌گیری، از جمله مشکلات موجود در رستوران‌های دهکده المپیک است. این در حالی است که برگزارکنندگان بازی‌ها با هدف پایداری، بر روی ارائه غذاهای گیاهی و بدون گوشت تمرکز کرده بودند.

اما مشکلات تنها به غذا محدود نمی‌شود. تمرین شناگران ماراتن در رود سن نیز به دلیل آلودگی شدید آب لغو شد. بررسی‌ها نشان داد که سطح باکتری‌های بیماری‌زا در آب رودخانه از حد مجاز فراتر رفته است. این موضوع نگرانی‌هایی را در مورد سلامت ورزشکارانی که قرار است در این آب‌ها شنا کنند، ایجاد کرده است.

واکنش برگزارکنندگان

سخنگوی پاریس 2024 در پاسخ به انتقادات، تلاش کرده تا این مشکلات را ناشی از افزایش ناگهانی تعداد ورزشکاران در دهکده و تطبیق ناپذیری عرضه با تقاضا بداند. با این حال، این پاسخ نتوانسته است انتقادات ورزشکاران را برطرف کند.

جدیدترین اخبار ورزشی را در باشگاه خبری ورزشکاران ایران مطالعه نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *