رسمی/ سکان هدایت تیم ملی انگلیس در دستان یک آلمانی

## توماس توخل، سرمربی جدید “سه شیرها”

توماس توخل، سرمربی آلمانی، سکان هدایت تیم ملی فوتبال انگلیس را برعهده خواهد گرفت. طبق گزارش منابع خبری معتبر، توخل با فدراسیون فوتبال انگلیس به توافق رسیده و از اول ژانویه ۲۰۲۵، جانشین گرت ساوت‌گیت خواهد شد.

توخل ۵۱ ساله، سابقه هدایت تیم‌های مطرحی چون چلسی، پاری‌سن‌ژرمن، بوروسیا دورتموند و بایرن مونیخ را در کارنامه خود دارد. او نخستین آلمانی خواهد بود که هدایت “سه شیرها” را برعهده می‌گیرد.

توخل قرار است انگلیس را به جام جهانی ۲۰۲۶ که به میزبانی مشترک آمریکا، مکزیک و کانادا برگزار خواهد شد، برساند. همچنین، او هدایت تیم ملی انگلیس در جام ملت‌های اروپا ۲۰۲۸ را که در خاک انگلیس برگزار می‌شود، بر عهده خواهد داشت.

توخل به خوبی با فوتبال انگلیس آشناست و در دوره هدایت چلسی (۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲)، این تیم را به قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا رساند. در فینال این رقابت‌ها، چلسی در یک بازی تمام انگلیسی، منچسترسیتی را شکست داد.

توخل در انگلیس با هری کین، کاپیتان تیم ملی انگلیس، که پیش از این در بایرن زیر نظر او بازی کرد، دیدار دوباره خواهد داشت.

گرت ساوت‌گیت پس از هشت سال حضور در تیم ملی انگلیس، پس از یورو ۲۰۲۴ از سمتش کنار رفت. شکست خانگی “سه شیرها” مقابل یونان در لیگ ملت‌های اروپا باعث شد تا نارضایتی از لی کارسلی، جانشین موقت ساوت‌گیت، به اوج برسد و در نهایت توخل به عنوان سرمربی بعدی تیم انتخاب شود.

باشگاه خبری ورزشکاران ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *