زننده گل تاریخی دختران در لیگ قهرمانان آسیا؛ بیشتر برای فوتبال‌مان خوشحالم و این رمز صعود ما بود!

موفقیت تیم خاتون بم در لیگ قهرمانان آسیا: ” بیشتر برای فوتبال‌مان خوشحالم و این رمز صعود ما بود!”

زهرا قنبری، ستاره تیم فوتبال زنان خاتون بم، در سال‌های اخیر بارها عنوان خانم گل لیگ را به خود اختصاص داده است، اما گل آخر او در تورنمنت انتخابی لیگ قهرمانان آسیا، از تمام گل‌های قبلی‌اش مهم‌تر بود. این گل، تاریخ جدیدی در فوتبال زنان ایران رقم زد و پایه‌گذار صعود تیم خاتون بم به جمع ۸ تیم برتر لیگ قهرمانان زنان آسیا شد. زهرا هنوز از شادی این موفقیت بزرگ، غرق در هیجان است و از حس خوب این پیروزی می‌گوید. او و هم‌تیمی‌هایش در این تورنمنت در تایلند، چیزی بسیار مهم‌تر از یک صعود کسب کردند: “باور”. زهرا اعتقاد دارد که این باور به توانایی‌های خود، مهم‌ترین عامل صعود تیم خاتون بم بود.

*آیا هنوز در اوج هستید؟

بله، تیم ما همیشه در اوج است و با این صعود به اوج جدیدی رسیده. ما بسیار خوشحالیم و این اتفاق واقعا برای فوتبال زنان ایران اتفاق بزرگی بود.

*با توجه به اینکه شما گل صعود را به ثمر رساندید، حس متفاوتی دارید؟

من بیشتر از هر چیز برای فوتبال‌مان خوشحالم که بعد از مدت‌ها، یک اتفاق مهم برایش افتاد. اما هر بازیکنی که گل پیروزی در یک بازی مهم را به ثمر برساند، حس فوق‌العاده‌ای دارد.

*واکنش هم‌تیمی‌های شما بعد از آن گل دیدنی بود.

همه بازیکنان با تمام وجود خوشحالی کردند. حس همه ما فوق‌العاده بود. ما بازی به بازی بهتر شدیم و متوجه شدیم که می‌توانیم کارهای بزرگی انجام بدهیم. فقط کافی است که بخواهیم و با هم تلاش کنیم. صعود به جمع ۸ تیم برتر آسیا، واقعا یک کار بزرگ بود.

*بعد از مدت‌ها خنده مرضیه جعفری، سرمربی تیم را هم دیدیم. حتی بعد از قهرمانی در لیگ هم ندیده بودیم که بخندد!

همه ما احساس غرور کردیم و این خوشحالی خاصی داشت. سرمربی‌مان هم مزد زحمات چند ساله‌اش را گرفت. خانم جعفری بسیار خوشحال بود و حس خوبی داشت. واقعا شب فوق‌العاده‌ای بود.

*مهمانی گرفتید؟

نه، مهمانی نبردیم. حس آن شب را با هیچ چیز عوض نمی‌کنیم. هم خودمان و هم خانواده‌هایمان بسیار خوشحال بودند. آن شب در اتوبوس آنقدر شادی کرده بودیم که خسته‌خسته بودیم. وقتی به هتل رسیدیم دیگر توانی نداشتیم و خوابیدیم.

*زهرا قنبری سهم خود را در این پیروزی و صعود بیشتر از بقیه می‌داند؟

نه، اصلا! فرقی نمی‌کرد که من گل بزنم یا یک بازیکن دیگر. برای ما مهم این بود که بازی را ببریم و صعود کنیم. من هم مثل بقیه خودم را در اختیار تیم قرار می‌دهم. این موفقیت فقط برای من نیست، بلکه برای همه ما بود. ما کنار هم تلاش کردیم و با هم به موفقیت رسیدیم.

*شما ۳ بازی در لیگ قهرمانان انجام دادید، یک شکست، یک تساوی و یک برد. سخت‌ترین بازی، بازی آخر بود که پیروز شدید، در حالی که انتظار می‌رفت بازی دوم را برنده شوید.

در بازی اول، خیلی سردرگم بودیم. بازی‌ای که باید انجام می‌دادیم، انجام ندادیم. هرچند نتیجه نگرفتیم، اما بد هم بازی نکردیم. البته باید بازی با فیلیپین را می‌بردیم و می‌توانستیم به پیروزی راحت‌تری برسیم، اما بسیار استرس داشتیم. شرایط بسیار سخت بود. بازی در تایلند برگزار می‌شد و هوا خیلی گرم و شرجی بود. در کل این ۳ بازی، شرایط آب‌وهوایی خیلی ما را اذیت کرد. در بازی با تایلند، بالاخره خودمان را پیدا کردیم. کادر فنی هم بازی‌های قبلی این تیم را به خوبی آنالیز کرده بود. ما کمترین اشتباه را داشتیم، از موقعیت‌هایمان به بهترین شکل استفاده کردیم و به پیروزی رسیدیم.

*تفاوت بازیکنان خاتون با سایر تیم‌ها در چه بود؟

از نظر فنی، خیلی با آنها فاصله نداشتیم. مسئله اصلی، تفاوت بدنی ما بود. آنها فوتبال را از پایه در آکادمی‌ها یاد می‌گیرند و قوی کار می‌کنند، اما ما با کمترین امکانات فوتبالیست می‌شویم. ما چند سال است که تیم‌های نونهالان و نوجوانان داریم، اما آنها خیلی سال است که از پایه کار می‌کنند. ما با امکاناتی که نداریم، اتفاقات خوبی رقم می‌زنیم و ثابت می‌کنیم که حرفی برای گفتن داریم و می‌توانیم پرچم را بالا نگه داریم. این حرف را به خاطر اینکه تیم ما صعود کرده است، نمی‌زنم، اما واقعا زنان ما خوب هستند. آنها همیشه با کمترین امکانات، بهترین نتیجه را می‌گیرند و این نشان می‌دهد که ما استعداد و پتانسیل خوبی داریم.

*این تفاوت‌ها کجا بیشتر آزاردهنده بود؟

هر ۳ روز یک بار یک بازی انجام دادیم. ما عادت نداشتیم که در این سطح با این فاصله بازی کنیم. تیم آنها حرفه‌ای و کامل بود. آنها می‌دانستند که چطور در زمان کم، ریکاوری خوبی داشته باشند. آنها همه نفراتی که باید کنار یک تیم باشند، داشتند. حتی لباس پوشیدن‌شان هم با ما متفاوت است، سبک‌شان اروپایی است.

*فوتبال زنان در این سال‌ها خیلی پیشرفت کرده، اما هنوز هستند کسانی که می‌گویند این فوتبال خیلی برایشان جذاب نیست. نظرشان را قبول داری؟ فوتبال زنان جذاب نیست؟

اگر پیگیر بازی‌های ما زنان باشند و مسابقات ما را تماشا کنند، حتما نظرشان عوض می‌شود.

*مسابقات مرحله بعد فروردین است. در این مدت لیگ هم هست. قهرمانی این فصل که فدای مسابقات آسیایی نمی‌شود؟

نه. خوشحالی ما دیگر تمام‌شده و از همین حالا باید برای بازی‌های لیگ تمرکز کنیم. هدف اصلی ما این است که مدافع عنوان قهرمانی‌مان باشیم. لیگ امسال حتما جذاب می‌شود. خیلی از تیم‌ها خوب بسته شده‌اند و ما خودمان را آماده مسابقات سخت می‌کنیم و از همین مسیر لیگ برای مرحله بعد آماده می‌شویم.

*رقابت در جمع ۸ تیم برتر آسیا خیلی سخت است؟

سخت است، اما ما فرصت خوبی داریم که برای آن مسابقات آماده شویم. دوست دارم از آن مرحله هم بالاتر برویم. همه تلاش ما این است که بهترین عملکردمان را داشته باشیم.

*غیر از صعود به جمع ۸ تیم برتر آسیا، این مسابقات چه دستاورد دیگری برای خاتون و بازیکنانش داشت؟

“باور”. این مهم‌ترین چیزی بود که ما به‌دست آوردیم. ما باور کردیم که هر چیزی بخواهیم و برایش تلاش کنیم، می‌توانیم به آن برسیم. ما همه، خودمان را باور کردیم و این رمز صعود ما بود.

صعود نتیجه ثبات بود

ما چند سال است که با هم هستیم و فکر می‌کنم مهم‌ترین دلیلی که ما را به موفقیت رساند، همین با هم بودن است. ما یک تیم هستیم که با هم پیش می‌رویم. قطعا در این مدت نفراتی از ما جدا و بازیکنانی هم اضافه شده‌اند اما کل تیم تقریبا ثابت بوده است. این پیروزی فقط برای تیمی که داخل زمین بازی کرد، نیست. همه کسانی که کنار ما بودند، خواسته‌شان با ما یکی بود و همه از ما حمایت کردند. ما ثابت کردیم که استعداد داریم و فقط برنامه و حمایت می‌خواهیم تا پیشرفت کنیم. این صعود نتیجه کار یک گروه و یک تیم است؛ گروهی که تفکرات حرفه‌ای داشت و مسئولانه از تیم حمایت کرد.

زننده گل تاریخی دختران در لیگ قهرمانان آسیا؛ بیشتر برای فوتبال‌مان خوشحالم و این رمز صعود ما بود!

این خبر را در

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *