زهرا نعمتی: از ورزش پارالمپیک در انتخاب وزیر نظرخواهی نشد!

دارنده سه مدال طلای پارالمپیک با انتقاد از عدم حضور نماینده‌ای از ورزش توان‌یابان در کارگروه انتخاب وزیر ورزش، خواستار نگاهی برابر به ورزشکاران سالم و توان‌یاب شد.

زهرا نعمتی با اشاره به حضورش در کارگروه انتخاب وزیر ورزش در دولت چهاردهم، گفت: “انتظار می‌رفت که از ورزش توان‌یابان و پارالمپیک نماینده‌ای در این کارگروه حضور داشته باشد. توقع می‌رفت که حداقل یک نظرخواهی کوچک از حوزه ورزش توان‌یابان پیرامون موضوع انتخاب وزیر ورزش آینده داشته باشند.”

وی خاطرنشان کرد: “ورزشکاران توان‌یاب و پارالمپیکی بارها و بارها پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران را در مسابقات مختلف به اهتزاز درآورده و همواره باعث افتخار ورزش ایران بوده‌اند. جا داشت که یک نماینده در میان نزدیک به 40 عضو کارگروه مربوطه داشته باشیم، اما افسوس که هیچ نماینده‌ای از ورزش پارالمپیک عضو کارگروه نیست.”

نعمتی با تأکید بر نقاط ضعف موجود در توجه به ورزش توان‌یابان، گفت: “این انتظار وجود دارد که همسان‌سازی صورت بگیرد و نگاهی برابر رقم بخورد. مهم است که یک نگاه به هر دو گروه وجود داشته باشد و این موضوع اهمیت به‌سزایی دارد.”

وی در خصوص ویژگی‌های وزیر ورزش در دولت چهاردهم، اظهار داشت: “ما به عنوان افراد حاضر در ورزش توان‌یابان و پارالمپیک، به یک مدیرِ مدبر در رأس ورزش کشور نیاز داریم که نگاه برابر به همه ورزشکاران، اعم از سالم و توان‌یاب داشته باشد و بتوانیم با انگیزه بیشتری، افتخار‌آفرینی‌هایمان را تداوم بدهیم.”

جدیدترین اخبار ورزشی را در باشگاه خبری ورزشکاران ایران مطالعه نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *