سه دلیل تساوی تیم ملی ایران برابر ازبکستان/ قطر مثل گذشته نیست!

## تساوی ایران برابر ازبکستان: ترس، اخراج و عدم تغذیه مهاجمان

تیم ملی فوتبال ایران در شرایطی دشوار و پس از تساوی ناامیدکننده برابر ازبکستان در مرحله سوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ به مصاف قطر می رود. این بازی در حالی برگزار می شود که نمایش تیم در تاشکند انتظارات را برآورده نکرد.

اصغر شرفی، کارشناس فوتبال، دلایل تساوی در این دیدار حساس را ترس از باخت، اخراج غیر منطقی حردانی و عدم تغذیه مناسب مهاجمان می داند.

وی در تحلیل خود بیان می کند: “هر دو تیم در این بازی با احتیاط عمل کردند و ترس از دست دادن امتیاز، اجازه بازی روان و خلق موقعیت های گل را نداد. اخراج حردانی نیز باعث شد تا تیم ملی ۱۰ نفره به میدان رود و برنامه های کادر فنی مختل شود. علاوه بر این، هافبک ها نتوانستند موقعیت های زیادی برای آزمون و طارمی خلق کنند و این مسئله به طور مستقیم بر نتیجه بازی تاثیر گذاشت.”

شرفی در مورد عملکرد ازبکستان نیز می گوید: “ازبکستان با وجود میزبانی، به دلیل ترس از دست دادن صدر، نتوانست هجومی بازی کند. با این وجود، نمایش ماشاریپوف در این بازی بسیار قابل توجه بود و این بازیکن می تواند به استقلال در لیگ برتر و لیگ نخبگان کمک شایانی کند.”

با توجه به این شرایط، کارشناس فوتبال، دیدار ایران برابر قطر را بسیار دشوارتر از بازی با ازبکستان می داند. وی تاکید می کند: “ما شرایط میزبانی را از دست دادیم و باید در دبی به مصاف قطر برویم. حضور تماشاگر پرشور را از دست دادیم ولی باید با تمرکز کامل بازی کنیم. حریف را به خوبی آنالیز کنیم و بازیکنان را از لحاظ روحی و روانی آماده کنیم.”

شرفی در پایان، با اشاره به تلاش قطر برای رسیدن به جایگاه بهتر، از بازیکنان تیم ملی می خواهد که از حواشی و بحث و جدل دوری کنند و با تمرکز بر بازی، به دنبال کسب پیروزی باشند.

“برد برابر قطر دور از دسترس نیست مگر اینکه خودمان با اشتباهاتمان موقعیت و زمین را به حریف بدهیم.”

پایگاه خبری ورزشکاران ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *