طلایی المپیک توکیو به کمک روس‌ها آمد

## رقابت جذاب بین قهرمانان ایران و روسیه در خاک روسیه

کشتی‌گیران ایرانی به زودی مهمان ستارگان و قهرمانان کشتی روسیه خواهند بود. این رقابت جذاب از سوم آذر ماه در روسیه برگزار خواهد شد. روس‌ها که به دلیل محرومیت از المپیک پاریس، حضور در این رویداد بزرگ را تحریم کرده بودند، حالا با شور و اشتیاق میزبان چهره‌های المپیکی ایران هستند.

در ابتدا روس‌ها فقط نام یک طلایی المپیک توکیو را در لیست خود قرار داده بودند، اما حالا شاهد حضور پرآوازه سیداکوف نیز در کنار دیگر ستارگان روس هستیم. محرومیت کشتی‌گیران روس از حضور در المپیک پاریس، سبب شد تا این کشور در این مسابقات شرکت نکند.

در مقابل، کشتی‌گیران ایرانی با حضور قدرتمند در پاریس، به موفقیت‌های چشمگیری دست یافتند. در کشتی آزاد، ۵ کشتی‌گیر ایرانی با کسب ۴ مدال، شایستگی خود را به اثبات رساندند. در کشتی فرنگی نیز ۶ کشتی‌گیر ایرانی، ۲ مدال طلا، ۱ مدال نقره و ۱ مدال برنز را به گردن آویختند.

این موفقیت‌های درخشان، سبب شد تا روس‌ها خواهان میزبانی از تیم‌های آزاد و فرنگی ایران در یک مسابقه رودررو شوند. فدراسیون کشتی ایران با استقبال از این درخواست، زمینه برای برگزاری این رقابت جذاب را فراهم کرد.

در لیست اولیه تیم ایران، کشتی‌گیران مطرحی مانند رحمان عموزاد، کامران قاسمپور و امیرحسین زارع به چشم می‌خورند. این ترکیب قدرتمند، نوید یک رقابت هیجان انگیز و نفس‌گیر بین دو کشور را می‌دهد.

روس‌ها علاوه بر سیداکوف و اوگوئف، طلایی‌های المپیک توکیو، از شامیل ممدوف، دارنده مدال برنز جهانی ۲۰۲۳، در ترکیب خود استفاده خواهند کرد.

پایگاه خبری ورزشکاران ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *