مسابقات بین‌المللی کیک بوکسینگ باحضور۷ کشور درایران برگزار می‌شود

## کیک بوکسینگ در ایران: از آموزش تا رقابت‌های بین‌المللی

مهدی ذوالقدر، چهره شناخته شده در دنیای کیک بوکسینگ ایران، در گفتگو با خبرنگاران، از فعالیت گسترده این رشته در ایران و برنامه‌های آتی برای توسعه آن سخن گفت. وی با اشاره به سابقه طولانی خود در این ورزش، از کسب عناوین متعدد در مسابقات بین‌المللی، آسیایی، جهانی و کشورهای اسلامی خبر داد.

ذوالقدر که دارای مدرک دکترای تربیت بدنی با گرایش مدیریت استراتژی ورزشی است، دوره‌های تخصصی پزشکی ورزشی را نیز در اتریش گذرانده و اکنون به عنوان مربی و مدرس در رشته کیک بوکسینگ سازمان IMAO ایران فعالیت می‌کند. او با اشاره به تعداد بالای ورزشکاران این رشته در کشور، از آموزش حدود 20 هزار جوان و نوجوان در سراسر ایران خبر داد.

رئیس هیئت ورزش رزمی سپاه محمد رسول‌الله با تاکید بر نقش مهم ورزش‌های رزمی در پرورش آمادگی جسمانی و دفاع شخصی، از برگزاری دوره‌های فنی و آموزشی متعدد برای ارتقاء سطح مهارت و دانش مربیان و داوران خبر داد. وی همچنین از برپایی دوره‌های علمی و مربیگری برای افرادی که خواهان دریافت مدرک رسمی از فدراسیون هستند، سخن گفت.

ذوالقدر در ادامه با اشاره به برگزاری مسابقات مختلف در سطح ملی و بین‌المللی، از حضور پرقدرت ورزشکاران کیک بوکسینگ ایران در رقابت‌های بین‌المللی و کسب مقام‌های برتر در بیش از 600 رویداد جهانی خبر داد. او همچنین با بیان اینکه این ورزش با وجود ماهیت پر برخورد، از نظر آسیب‌پذیری در جایگاه نسبتا مناسبی قرار دارد، به اهمیت آموزش صحیح و استفاده از تجهیزات ایمنی برای حفظ سلامتی ورزشکاران اشاره کرد.

ذوالقدر با اشاره به برنامه‌های آینده برای توسعه کیک بوکسینگ در ایران، از برگزاری یک دوره مسابقات بین‌المللی در پایتخت با حضور هفت کشور خارجی در آبان ماه خبر داد و از حضور پرشور ورزشکاران در این رقابت‌ها سخن گفت.

وی در پایان، ضمن تاکید بر اهمیت آمادگی جسمانی و آموزش اصولی در این رشته، به نقش مربیان در پرورش و ارتقاء سطح مهارت ورزشکاران اشاره کرد و بر لزوم حفظ ایمنی و سلامتی ورزشکاران در طول مسابقات تاکید نمود.

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع مهر

The post مسابقات بین‌المللی کیک بوکسینگ باحضور۷ کشور درایران برگزار می‌شود appeared first on تهران ورزشی.

باشگاه خبری ورزشکاران ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *