سه روز پس از گرندپری بریتانیا، خبر مهمی دنیای فرمول یک را تحت تأثیر قرار داد؛ کریستین هورنر، مدیر باسابقه تیم ردبول، پس از دو دهه همکاری مستمر از سمت خود کنار گذاشته شد. لوران مکیس، که پیشتر هدایت تیم ریسینگ بولز را برعهده داشت، بلافاصله به عنوان جانشین وی معرفی شد.
هورنر که از سال ۲۰۰۵ مدیریت ردبول را در اختیار داشت، در این مدت موفق شد شش عنوان قهرمانی در بخش سازندگان و هشت قهرمانی در بخش رانندگان برای این تیم رقم بزند. سابقه درخشان او باعث شد بسیاری این تصمیم را شوکهکننده بدانند.
اولیور مینتزلف، مدیرعامل ردبول، در بیانیهای رسمی ضمن تشکر از خدمات قابل توجه هورنر، از نقش او در تبدیل ردبول به یکی از موفقترین تیمهای تاریخ فرمول یک قدردانی کرد. او تاکید کرد که میراث هورنر در تاریخ این تیم ماندگار خواهد بود.
برکناری هورنر یک سال پس از جنجالی موسوم به «هورنرگیت» صورت میگیرد؛ ماجرایی که شامل اتهامات رفتاری نسبت به یکی از کارکنان تیم بود و پس از افشای پیامهای خصوصی، به موضوعی جنجالی در رسانهها تبدیل شد. با وجود تصمیم اولیه تیم برای حفظ هورنر، تحولات اخیر منجر به تغییر در مدیریت تیم شد.
پیش از این نیز تعدادی از اعضای کلیدی ردبول از جمله آدرین نیوی، طراح برجسته آیرودینامیک، و جاناتان ویتلی، مدیر ورزشی، تیم را ترک کرده بودند. آنها بهترتیب راهی تیمهای استون مارتین و سائوبر شدند. این موج تغییرات ساختاری، آینده مکس فرشتاپن و ترکیب کنونی ردبول را با چالشهایی جدید روبهرو میکند.

تغییر مدیریت در ردبول، نقطه عطفی برای این تیم محسوب میشود و حالا باید دید روند رقابتها در فصل جاری و تأثیر آن بر رانندههای اصلی چگونه رقم خواهد خورد.