ژنگ هائوهائو؛ ستاره یازده ساله‌ای که المپیک را تکان داد

ژنگ هائوهائو، دختر ۱۱ ساله چینی، با حضور در بازی‌های المپیک پاریس، عنوان جوان‌ترین شرکت‌کننده زن در تاریخ المپیک را به خود اختصاص داد. هائوهائو که از سن ۱۱ سالگی اسکیت‌بورد را آغاز کرده بود، در مسابقات المپیک نیز شرکت کرد و گرچه نتوانست به مدال برسد، اما حضور او در این رقابت‌ها جنجال زیادی به پا کرد.

حضور در المپیک در سن ۱۱ سالگی؛ آیا درست است؟

حضور هائوهائو در المپیک در سن ۱۱ سالگی، واکنش‌های متفاوتی را به همراه داشت. برخی از کارشناسان و ورزشکاران از جمله مایکل فلپس، قهرمان شنا، این موضوع را زیر سوال بردند و معتقدند که حضور کودکان در چنین مسابقات بزرگی می‌تواند بر سلامت روانی و جسمی آن‌ها تأثیر منفی بگذارد. فلپس خود در ۱۱ سالگی شنا را آغاز کرده بود اما معتقد است که در آن سن برای حضور در المپیک آمادگی لازم را نداشته است.

مزایا و معایب حضور کودکان در مسابقات بزرگ

حضور کودکان در مسابقات بزرگ هم مزایایی و هم معایبی دارد. از جمله مزایای آن می‌توان به کشف استعدادهای زودهنگام و ایجاد انگیزه در بین کودکان و نوجوانان اشاره کرد. اما از سوی دیگر، فشارهای روانی و جسمی ناشی از حضور در چنین مسابقاتی می‌تواند به سلامت روانی و جسمی کودکان آسیب برساند.

اسکیت‌بورد؛ ورزشی برای نوجوانان

جالب است که در مسابقات اسکیت‌بورد المپیک، اکثر شرکت‌کنندگان نوجوان بودند. آریسا ترو استرالیایی و کوکونا هیراکی ژاپنی با ۱۴ سال سن و اسکای براون بریتانیایی با ۱۶ سال سن، از جمله مدال‌آوران این رشته بودند. این نشان می‌دهد که اسکیت‌بورد ورزشی است که به طور طبیعی به نوجوانان تعلق دارد و آن‌ها می‌توانند در این رشته به موفقیت‌های بزرگی دست یابند.

جدیدترین اخبار ورزشی را در باشگاه خبری ورزشکاران ایران مطالعه نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *