کشف یک پوتین قدیمی در یخ‌های بلندترین قله جهان/ شاید این پای اولین کوهنورد اورست باشد!(عکس)

## راز کوه اورست پس از یک قرن: کشف بقایای جسد ارواین

کوه اورست، بلندترین قله جهان، همیشه رمز و رازهای بسیاری را در دل خود پنهان کرده است. اما به تازگی، کشف یک پوتین قدیمی در یخچال‌های طبیعی رونگبوک این کوه، خبر از یک اتفاق تاریخی و رمزآلود می‌دهد.

گروهی از فیلمبرداران مجله نشنال جئوگرافیک هنگام فیلمبرداری در منطقه، پوتینی با یک پا در آن پیدا کردند. بررسی بیشتر آنها منجر به کشف جورابی با نام “AC Irvine” شد و این نشان می دهد که ممکن است بقایای جسد اندرو ارواین، کوهنورد انگلیسی، بعد از یک قرن در دل اورست کشف شده باشد.

اندرو ارواین و جرج مالری، دو کوهنورد بریتانیایی، در سال ۱۹۲۴ تلاش کردند که به قله ۸۸۴۸ متری اورست برسند. آنها در هشتم ژوئن همان سال در نزدیکی قله دیده شدند و پس از آن ناپدید شدند. بدن مالری در سال ۱۹۹۹ پیدا شد اما سرنوشت ارواین تاکنون نامعلوم بود.

کشف این پوتین، گمانه‌زنی‌ها در مورد صعود احتمالی ارواین و مالری به قله اورست را دوباره روشن کرده است. جولی سامرز، نوه خواهر ارواین، به مجله نشنال جئوگرافیک گفته است که این کشف ممکن است سرانجام پرده از راز این اتفاق تاریخی بردارد.

برای اطمینان از صحت این ادعا، بازماندگان ارواین نمونه‌های DNA خود را در اختیار محققان قرار داده‌اند تا با DNA موجود در پوتین مقایسه شود.

با این وجود، این کشف تنها به “محل جستجو برای دوربین گمشده ارواین” محدود نمی‌شود. کشف این بقایا نشان می‌دهد که گرمایش زمین و تغییرات آب و هوایی چگونه در حال تغییر شکل کوه اورست هستند.

در طول تاریخ، بیش از 300 نفر در قله اورست جان خود را از دست داده‌اند. با ذوب شدن یخ‌های اورست، بدن‌های بسیاری که در دل این قله پنهان شده بودند، در حال نمایان شدن هستند.

کشف این پوتین و بقایای ارواین، به طور قطع فصل جدیدی از داستان صعود به قله اورست را آغاز کرده است.

پایگاه خبری ورزشکاران ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *