یان کوتو با قراردادی قرضی به دورتموند پیوست

باشگاه بوروسیا دورتموند با انتشار بیانیه‌ای رسمی، از جذب یان کوتو، مدافع راست برزیلی، از منچسترسیتی خبر داد.

در این انتقال که به صورت قرضی برای یک فصل انجام شده است، دورتموند بند خرید دائمی این بازیکن را نیز با مبلغ ۳۰ میلیون یورو فعال کرده است. کوتو که پیش از این دو فصل را به صورت قرضی در تیم خیرونا سپری کرده بود، در این مدت عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داد و توانست نظر تیم‌های بزرگ اروپایی از جمله دورتموند را به خود جلب کند.

سباستین کل، مدیر ورزشی دورتموند در مورد این انتقال گفت: «یان کوتو بازیکن فوق‌العاده هیجان‌انگیزی است. او هم می‌تواند به عنوان مدافع راست بازی کند و هم به عنوان وینگر راست. او عاشق دوئل‌های یک به یک است و می‌تواند سانترهای دقیق را ارسال کند، یک مدافع عاشق بازی تهاجمی. پیشرفت او در اسپانیا قابل توجه بوده است، اما او هنوز هم پتانسیل رشد بیشتر را دارد. او کاملاً با مشخصاتی که ما برای تقویت تیم به دنبال آن بودیم مطابقت دارد. ما بسیار خوشحالیم که توانستیم او را در جذب کنیم.»

کوتو که ۴ بازی ملی برای تیم ملی برزیل انجام داده، فصل گذشته در ۳۴ بازی لالیگا به میدان رفت و نقش مهمی در کسب سهمیه لیگ قهرمانان توسط خیرونا داشت. او اکنون قصد دارد در بوندسلیگا و در ترکیب دورتموند به موفقیت‌های بیشتری دست یابد.

جدیدترین اخبار ورزشی را در باشگاه خبری ورزشکاران ایران مطالعه نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *