اشک‌های بلین و وداع تلخ با سامورایی‌ها

فیلیپ بلین، سرمربی افسانه‌ای والیبال ژاپن، در یک وداع احساسی از این تیم جدا شد.

در یک بازی دراماتیک و نفس‌گیر در مرحله یک‌چهارم نهایی المپیک، تیم ملی والیبال ژاپن با نتیجه 3 بر 2 مغلوب ایتالیا شد. اما این شکست تلخ، سایه سنگینی بر خداحافظی احساسی فیلیپ بلین، سرمربی باتجربه و محبوب این تیم انداخت.

بلین که هشت سال هدایت والیبال ژاپن را بر عهده داشت، پس از پایان بازی با چشمانی اشک‌بار به زمین مسابقه خیره شد. او با صدایی گرفته خطاب به بازیکنانش گفت: «به خاطر همه تلاش‌هایتان ممنونم. به خاطر همه لحظاتی که با هم سپری کردیم. دوران ما در ژاپن، یک ماجراجویی خارق‌العاده انسانی بود. ماجراجویی‌ای که فقط یک مدال المپیک کم داشت.»

این مربی فرانسوی که پیش از این نیز هدایت تیم‌های ملی فرانسه و لهستان را بر عهده داشته، در چهار المپیک حضور داشته است. او در المپیک سئول 1988 به عنوان بازیکن، در آتن 2004 به عنوان سرمربی فرانسه، در ریو 2016 به عنوان دستیار لهستان و حالا در پاریس 2024 به عنوان سرمربی ژاپن حضور داشته است.

بلین که قرار است از 18 آگوست هدایت باشگاه اسکای‌واکرز کره جنوبی را بر عهده بگیرد، درباره آینده خود گفت: «پروژه‌ای که در کره آغاز خواهم کرد، یک پروژه بلندمدت است.»

بلین، احیاءکننده والیبال ژاپن

فیلیپ بلین در این هشت سال، والیبال ژاپن را که در سال‌های اخیر به فراموشی سپرده شده بود، به یکی از قدرت‌های والیبال جهان تبدیل کرد. ژاپنی که زمانی قهرمان المپیک و جهان بود، با هدایت بلین دوباره به روزهای اوج خود بازگشت.

بلین در پایان بازی با تأکید بر جنبه‌های مثبت این ماجراجویی گفت: «سناریوی باخت ما دیوانه‌وار بود، اما تا چند هفته دیگر زخم‌هایمان را فراموش خواهیم کرد و تنها چیزهای خوب را به خاطر خواهیم آورد.»

.جدیدترین اخبار ورزشی را در باشگاه خبری ورزشکاران ایران مطالعه نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *