دیوانه‌وارترین تصمیم برای حضور در المپیک: مت داوسون انگشت خود را قطع کرد!

مت داوسون، بازیکن هاکی روی چمن استرالیا، در اقدامی عجیب و باورنکردنی، برای حضور در المپیک پاریس، بخشی از انگشت خود را که دچار شکستگی شده بود، قطع کرد!

این بازیکن 30 ساله که در بازی‌های توکیو 2020 مدال نقره کسب کرده بود، پس از شکستن انگشت دست راستش، در آستانه از دست دادن المپیک قرار گرفته بود.

پزشکان دو گزینه پیش روی او قرار داده بودند: قطع بخشی از انگشت یا صبر برای بهبودی آن که به معنای از دست دادن المپیک بود.

داوسون در مصاحبه‌ای با شبکه سِوِن استرالیا گفت: “زمان زیادی برای تصمیم‌گیری نداشتم. تصمیم گرفتم و سپس با همسرم تماس گرفتم و او گفت که نمی‌خواهد تصمیم عجولانه‌ای بگیرم. اما فکر می‌کنم تمام اطلاعات لازم را برای تصمیم‌گیری نه تنها برای بازی در پاریس، بلکه برای زندگی پس از آن داشتم.”

شجاعت و تعهد داوسون مورد تمجید کالین بچ، سرمربی تیم مردان استرالیا، قرار گرفته است.

بچ در این باره گفت: “بهترین راه برای بهبودی از آن و رسیدن به المپیک، قطع کردن انتهای انگشت بود. بنابراین او تصمیم گرفت این کار را انجام دهد. این چیزی نیست که یک مربی بتواند برای بازیکن تصمیم بگیرد. تمام اعتبار این کار به مت تعلق می‌گیرد. مطمئن نیستم که خودم این کار را می‌کردم، اما او این کار را کرده، پس عالی است.”

استرالیا که در المپیک توکیو به بلژیک باخت، امیدوار است در پاریس عملکرد بهتری داشته باشد، جایی که مسابقات هاکی از 27 ژوئیه آغاز می‌شود.

جدیدترین اخبار ورزشی را در باشگاه خبری ورزشکاران ایران مطالعه نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *