چارلز لکلرک، ستاره ۲۷ ساله موناکویی اسکودریا فراری، در آستانه پایان هفتمین فصل حضورش در فرمول یک یک بار دیگر تعهد عمیق خود را به بازگرداندن تیم مارانلو به جایگاه پیشتاز جهان اعلام کرد. رانندهای که از سال ۲۰۱۹ با رنگ قرمز پرچم «تیفوسی» را بر دوش میکشد، امسال در خودروی SF-25 تنها یک پیروزی و چهار سکوی سومی به دست آورده؛ آمار نهچندان چشمگیر برای کسی که همواره در هر دور تمرینی پرسرعت ظاهر میشود.
با وجود پیشرفتهای مکلارن در نیمفصل، لکلرک میگوید: «تنها چیزی که انگیزهام را آتش زده، عشق به فراری است. میخواهم این تیم را به صدر برگردانم، هرچقدر هم زمان ببرد.» او اضافه میکند که این «عشق» منبع ایمان و ثبات او در روزهای سخت بوده و اجازه نمیدهد صدای انتقادها تمرکز و روحیهاش را تحت تأثیر قرار دهد.
تلاش فراری برای جبران فاصله فنی با رقبا در سه حوزه کلیدی متمرکز است:
- ارتقای آئرودینامیک و بهبود ثبات در پیچهای سرعت بالا
- افزایش قابلیت اطمینان پیشرانه در دورهای طولانی و فضای داغ مسابقات
- هماهنگسازی بهتر سیستم تعلیق Pull-Rod جلو برای حفظ تعادل در ترمزهای سنگین

لکلرک که از سال ورودش به فرمول یک یک سال در سائوبر (آلفارومئو کنونی) گذرانده، حالا بیش از هر زمان دیگری میداند برای پیروزی باید همگام با تیم فنی باشد. او میافزاید: «وقتی میبینی رقیب مستقیم مثل مکلارن گامهای بلندی برداشته، ناامید میشوی اما بلافاصله با ترسیم اهداف جدید تمرکزت را حفظ میکنی.»
در مرکز ذهن متمرکز او دو اصل قرار دارد:
- وفاداری به پروژه بازسازی فراری و قبول زمانبر بودن آن
- حس رقابتپذیری ذاتی که هر مسابقه را فرصتی برای اثبات توانایی میکند
چشمانداز پیشروی فراری در دورهای بعد شامل بستههای بهروزآوری بدنه در سباستاپن و موناکو و ارتقای توربوپیشرانه برای گرندپریهای آسیایی است. لکلرک امیدوار است با این تغییرات، در مسابقات پیش رو—از سنگاپور تا ژاپن—شاهد بازگشت قرمزها در جدول امتیازات باشد و این مأموریت را به افتخار بدل کند.

سیاوش بهرامی، یکی از روزنامهنگاران و تحلیلگران ورزشی باسابقه در مجله خبری ورزشکاران است. او با نگاهی تخصصی و دقیق به دنیای ورزش، همواره سعی دارد تا با گزارشها و تحلیلهای عمیق، به مخاطبان خود کمک کند تا درک بهتری از مسائل و رویدادهای ورزشی داشته باشند.
